Date

Fri - 15.12.2017


acquisition

After seven years of searching, Tony Elliott, the founder of UK publishing group Time Out, announced last week that he sold half the company to private equity group Oakley Capital Investments in order to fund online and digital expansion, Press Association informed.

The equity firm was thought to value the publisher at £20 (€24) million. According to Elliott, Oakley Capital will help the initiative because of "its entrepreneurial operational focus" and assist Time Out in embarking on a "hugely successful worldwide digital journey." He let slip that the publisher would not be putting up a paywall since it deals with information that was "built to last forever," The Independent wrote.

Image: Knomo

Elliott explained that the publishing house never had enough capital to correspond to its expansion plans, The Independent reported. In January, the founder had to donate £3 (€3.6) million from his own pocket to ameliorate the £8.3 (€9.9) million debt. However, last week Elliott declared that Time Out had never been under threat, according to The Independent.

Author

Alisa Zykova

Date

2010-11-30 20:43

Rupert Murdoch's News Corp bought on Monday 90 percent of Wireless Generation, a U.S. company that develops mobile and Internet educational software for teachers, Bloomberg revealed. The media group paid US$360 million in cash for the acquisition.

"We see a $500bn sector in the U.S. alone that is waiting desperately to be transformed by big breakthroughs that extend the reach of great teaching," said Murdoch, The Telegraph quoted.

According to the Financial Times, the deal will allow News Corp compete other media groups that have invested in software and education services like Pearson, which owns the FT Group.

This is the first time in almost 20 years that News Corp, which owns The Wall Street Journal and The New York Post, will "foray into the for-profit world of education since its book publishing arm, Harper Collins, got out of the textbook business in the mid-1990s," The New York Times reminded.

Author

Clara Mart

Date

2010-11-25 16:48

UK media regulatory body Ofcom announced it will release its evaluation of the possible total acquisition of broadcasting company BSkyB by Rupert Murdoch's News Corp. by Dec. 31, Brand Republic reported today. Additionally, Canadian Business divulged that on Wednesday the European Commission said it is looking into the proposed acquisition and that it will present an anti-trust report on Dec. 8.

"Heaven forfend that we will create a Fox News here in the UK," said British Labor Party Politician Lord Smith of Finsbury, The Telegraph wrote. "We must ensure the plurality of media ownership and therefore of media voice."

Image via Zimbio

Author

Alisa Zykova

Date

2010-11-04 22:39

The latest addition to the list of potential buyers of French daily Le Parisien includes Serge Dassault, the owner of right-leaning Le Figaro, Le Monde reported yesterday. Other interested parties include prominent German publisher Axel Springer and UK-based Mecom.

Bolloré, the French publisher of free dailies Direct Matin and Direct Soir, said that it was looking at all the options on the table. President Vincent Bolloré (left) said on Wednesday that the possible acquisition was "interesting" but that it poses "a certain number of problems" for a firm like his, AFP said. He added that the daily had quality content, an important logistics base and views that did not contradict those of his dailies, according to Les Echos.

Author

Alisa Zykova

Date

2010-09-03 13:36

The Dutch Competition Authority has fined publisher Koninklijke Wegener, Netherlands's subsidiary of European media group Mecom, €19 million for failing to maintain the independence of two dailies after a takeover, The Financial Times reported yesterday.

In 2000, the Dutch watchdog allowed Wegener to buy rival publisher VNU Dagbladen on the condition of keeping the editorial line of newspaper BN/De Stem separate from the Provinciale Zeeuwse Courant, the other daily Wegener already owned in the Zeeuws-Vlaanderen region, Business Week noted.

According to the official investigation, the two publications are now "a single news organisation, where both the editorial and commercial policies are harmonized," instead of being two competing dailies.

However, Mecom said in a statement that it will challenge the decision, calling it a "direct attack on the freedom and independence of the press," Reuters reported.

The media group said the fine was disproportionate as the revenue of two dailies, which have a combined circulation of 21,000 copies, amounting to €9 million.

Author

Clara Mart

Date

2010-07-15 19:27

After months of restructuring and courtroom wrangling, Canwest's newspaper division is now part of Postmedia Network Canada Corp., CJOB reported Tuesday.

Postmedia Network acquired the newspaper chain for $1.1 billion, which owns 11 dailies and 26 community newspapers, The Toronto Star reported.

This deal completion made Postmedia Network the largest publisher of paid English-language dailies in Canada. It also relieves CanWest from creditor protection.

Postmedia Network CEO Paul Godfrey said immediately that the company plans to be listed on the Toronto Stock Exchange, but an application hasn't been file yet, Editor and Publisher reported.

Godfrey said he will meet with the staff this week to discuss about operational changes.

Author

Erina Lin

Date

2010-07-14 01:32

The Huffington Post has recently bought pollster.com, a site that is dedicated to the aggregation of poll data, reports The New York Times.

HuffPo's purchase of the site comes on the heels of its purchase of Adaptive Semantics, a company that focuses on learning and sentiment analysis. While CEO Eric Hippeau claimed that the acquisition of Adaptive Semantics did not signal a buying spree for the company, its acquisition of the polling site certainly signals that the HuffPo is taking a more aggressive position in political journalism.

For more on this story visit our sister publication, editorsweblog.org.

Author

Leah McBride Mensching

Date

2010-07-08 15:58

Thomson Reuters has announced its agreement to acquire Point Carbon A/S, a Norwegian-based provider of trading analytics, news and content for the energy and environmental markets, BtoBOnline.com reported yesterday.

The move is aimed at strengthening Reuters footing in the energy information sector, through integration of its news and pricing service with Point Carbon's critical insight, market fundamentals and powerful analytics of key price drivers, according to the press release posted on MarketWatch.com.

"This acquisition underscores Thomson Reuters commitment to the global energy markets and supports our growth plans for our leading commodity and energy business. Thomson Reuters clients will benefit from greater expertise and highly innovative technologies that will provide further granularity and a more sophisticated view of market conditions and their impact on price and trading. We will look to expanding our business to new customers, geographies and asset classes," Shaun Sibley, Global Head of Commodities & Energy at Thomson Reuters stated in the press release.

Author

Savita Sauvin

Date

2010-06-02 22:33

Thomson Reuters announced its acquisition of leading Brazilian publishing house Revista dos Tribunais on Monday, according to the press release posted on PRNewswire.com.

This move is aimed at providing a "strategic opportunity" for the Reuters group to lead the Brazilian legal information market by offering advanced information, software and online services, btobOnline.com reported.

The legal industry in Brazil has by far been reliant on print resources for information and this acquisition brings Reuters "tremendous advantage in the emerging Brazilian legal information market by providing an all-in-one service that will give Brazilian professionals quick access to the most accurate legal content available. Revista dos Tribunais brings a strong local brand, high-caliber content and authors, and deep customer relationships that will help build our online business in Brazil," Gonzalo Lissarrague, senior vice president of Latin America for Thomson Reuters Legal, stated in the press release. Lissarrague will now oversee combined operations of the legal groups.

Author

Savita Sauvin

Date

2010-05-20 23:10

InformationWeek divulged Thursday that Amazon may have acquired Touchco, a touchscreen technology manufacturer. According to a New York Times (NYT) article from Wednesday "a person briefed on the deal" revealed that Amazon would be combining the manufacturer's technology and staff members into its California-based hardware division Lab126.

The acquisition was reportedly a step to boost Kindle's touch screen mechanism in light of the launch of Apple's new device iPad, said the Wall Street Journal. The iPad is thought to be better than Kindle because it has a more colourful screen and is easier to navigate.

Touchco uses "interpolating force-sensitive resistance" technology that is placed into display screens, pointed out NYT. The technology could be entirely transparent and could cost as little as US$10 per square foot. Capacitive touchscreens used in the iPad and iPhone are relatively more pricey and cannot detect a limitless amount of simultaneous touch points.

Author

Alisa Zykova

Date

2010-02-04 15:31

Syndicate content

© 2015 WAN-IFRA - World Association of Newspapers and News Publishers

Footer Navigation