WAN-IFRA

Shaping the Future of the Newspaper

Date

Tue - 02.09.2014


economic crisis

A Peneira, a biweekly newspaper published in the Spanish region of Galicia, has shut down its website due to financial problems, Periodistadigital.com reported Tuesday. This is the third Galician-language website to close in less than a month.

The newspaper's owner, Guillermo Rodriguez, said the regional government was responsible for the economic distress of the company, which has not paid its workers in six months and might see its print edition at risk, Prnoticia.com revealed.

The Galician administration recently reduced the subventions given to media published entirely in Galician from €71,000 to €64,000.

However, in an article published in its editorial blog, A Peneira explained that its revenue has been decreasing since 2009, when the publication only gained €84,000, down from €180,000 collected in 2008.

The publication also noted that the regional government had not bought advertising in the paper for the first four months of 2010, while other official ads had declined by 50 percent.

Author

Clara Mart

Date

2010-08-19 16:46

Dominican weekly Clave and its online version Clave Digital yesterday ran their last editions due to financial problems, El Mundo revealed.

"With highs and low, we have made a serious journalism, responsible and interested in contributing to democracy. We went beyond where traditional newspapers have gone," editor-in-chief Fausto Rosario Adames said in an article, while explaining that the economic crisis affected the financial capacity of Media Team Dominicana, owner of the publications.

However, the local press attributed the closure to threats received by Rosario Adames because of the newspaper constant reports on police corruption, the Dominican Today informed.

It is believed that the editor-in-chief was the real target of an attack on Tuesday morning, in which four gunmen killed a doctor. Now, the publisher is under special police security at the request of Dominican President Leonel Fernandez.

Clave launched its website in 2005 and a year later started publishing its weekly print edition. Overall, the company had 102 employees, according to Prnoticias.

Author

Clara Mart

Date

2010-08-06 17:11

The Arabic-language daily Arrouiah yesterday published its last print edition after its owners decided to shut it down due to a lack of advertising and increasing debts, The National reported.

This is third newspaper to close in Kuwait for economic reasons over the past 18 months. The first daily to fold was Assawt in February 2009, followed by Awan in May 2010, The Kuwait Times noted. Arrouiah "was the only daily newspaper in the Arab world that was voluntarily under Sharia censorship," editor-in-chief Saud al Sebeiei said while explaining that they "had refused hundreds of advertisements" for not being in compliance with the law.

A second reason for the closure, Al Sebeiei said, was that Qatari businessman Ghanim al Sadd, who is the chairman of Al Imtiaz Investment - the shareholding company that owns the newspaper - had withdrawn support for the publication.

"The government of Qatar supports the chairman, and [they say] there's no need for a newspaper in Kuwait," the editor said, according to The National.

Author

Clara Mart

Date

2010-07-30 17:22

The first annual World Newspaper Future & Change Study is a global research study about newspaper publishers' business strategies moving forward for the next five years, with the key objective to inspire newspaper executives to invest and innovate their business units and business practices, the latest SFN's report, Charting the Course for Newspapers, reported.

The purpose of the study is to pinpoint the business and strategic challenges of the world's newspapers, and then to identify the publishers' strategies moving forward to turn the challenges into opportunities.

According to the study, overall revenue has indeed suffered at newspapers around the world, with declines in revenue outpacing increases.

Globally, 38 percent of the respondents said their companies suffered at least a 20 percent blow to revenues in the past year, followed by 25.6 percent of the respondents reporting an 11 percent to 20 percent decline, and 24.1 percent reporting a one to 10 percent decline. Just over 12 percent of the respondents reported no change or slight increases in the past year.

Author

Erina Lin

Date

2010-01-08 23:36

A former editor who was fired from her position at the New York Post in September sued her former employer Monday, claiming her dismissal was discriminatory and stemmed from her complaints surrounding an editorial cartoon that critics said likened U.S. President Barack Obama to a dead chimpanzee, The Associated Press reported Tuesday. Sandra Guzman served as an associate editor at the Post since 2003.

The suit puts the magazine's parent company, media conglomerate News Corp., at the centre of yet another legal controversy this week. The Post maintains Guzman's position was eliminated because " the section she edited was discontinued due to a decline in advertising sales," according to a statement.
Tempo magazine, a monthly insert in the Post, was apparently designed to increase readership by Latinos, which rose 40 percent under Sandra Guzman's leadership, The Courthouse News Service reported yesterday.

Author

Leah McBride Mensching

Date

2009-11-12 22:01

Syndicate content

© 2014 WAN-IFRA - World Association of Newspapers and News Publishers

Footer Navigation